reisverslag 2021

maandag 13 september 2021; Om 5 uur s-morgens vertrok het transport van ZoBeRo met 3 vrachtwagens met hulp goederen naar Roemenië.

Er was koffie en een toch nog een aardig groepje mensen om uit te zwaaien, Annette had  gezorgd voor de koffie.

De 4 chauffeurs waren JanMaarten Voorwinden Frans de Lely en mijpersoon Geerlof Bregman, Jan en Frans hadden hun vrouw bij zich Joannet en Bea.

We zijn 2 keer gestopt onderweg, de eerste dag verliep voorspoedig geen noemenswaardig oponthoud onderweg.

Eind van de middag na 10 rij-uren zijn we net voor Regensburg gestopt ter hoogte van Laaden voor de nachtrust etc.

Dinsdag 14 september 2021; Om 6 uur s-morgens vertrokken vanuit Laaden naar de Oostenrijkse grens Passau.

Aan de grens tolkastjes gekocht voor Oosterijk, was even wat verwarring over de heen en terugreis maar verder geen problemen.

De reis weer voortgezet, rond 12 uur gepauzeerd en weer verder.

Uiteindelijk waren we al vroeg tussen 16.30 en 17.00  uur in Biscke Hongarije.

Woensdag 15 september 2021; vertrek 6.00 uur s-morgens Biscke.

We zijn bovenlangs naar de nieuwe grens gereden de zg. M3 uit dit is wat omrijden maar het is tot Oradea een nieuwe autobaan.

Aan de grens geen oponthoud dus nadat we onze pauze genomen hadden zijn we via Oradea  en de E60 naar Cluj-Napoca gereden.

Daar hebben we bij de fa. van Wijk (DAF) overnacht.

Arie en Bart kwamen daar ook om wat spullen over te laden, en gezamenlijk te eten.

Donderdag 16 september 2021; deze dag zijn we naar Saskia in Onesti gereden.

Het eerste stuk van de rit schoot best wel op ook omdat er een nieuw stuk autobaan bij gekomen is  in de buurt van Tgr. Muris

s-Middags rond 14.30u Roemeense tij d kwamen we aan in Onesti.

De wagen was dan ook zo gelost, onze met de tractor met voorlader was er al om ons te lossen.

s-Avonds gezamenlijk gegeten ook overnacht in Onesti.

Vrijdag 17 september 2021; Even na negenen zijn we vertrokken vanuit Onesti een wagen naar Bacau en een wagen naar Savenesti.

Frans en Bea hebben gelost in Bacau, ze waren om 14.00 leeg.

Maarten en Geerlof hebben bij Lidia in Savenesti gelost, daar moesten ze even wachten op de heftruck deze had startproblemen.

Nadat er gelost was had Lidia gezorgd voor eten iedereen gelukkig.

Daarna zijn we terug gereden naar Bacau waar met z’n allen het weekend doorbrachten ook Jan en Joannet zijn vanuit Suceava

gekomen om het weekend door te brengen.

het weekend in Bacau was rustig Andre hebben we alleen vrijdag-middags gezien, er was geen busje voor ons om ergens heen te gaan.

Zaterdag dus in de buurt van Betania gebleven.

Zondagmorgen een kerkdienst beluisterd van de zoon van Maarten die is dominee in s-Gravenzande.

s-Middags kwam Saskia op bezoek dat was wel gezellig!

Maandag 20 september; we zijn om 5 uur vertrokken nog even getankt de reis liep voorspoedig, we hebben 10 uur gereden.

s-Middags om 16.45 uur stonden we net voor de Hongaarse grens voorbij Arad stil na 10 rijuren, hier hebben we de nacht door gebracht.

We parkeerde bij een nieuw weg restaurant net voor de grens parkeergelegenheid en de douches waren goed het eten minder, maar dat kan een keer gebeuren.

Dinsdag 21 september; nadat we vertrokken waren stonden we eigenlijk gelijk weer stil voor de grens, in een kilometers lange fille.

Om 5.30u vertrokken we maar 6.00u stonden we alweer stil voor de grens. Dit duurde tot 12.00u, er was eigenlijk niks aan de hand behalve dat die Hongaren nu

eenmaal graag controleren als we al oponthoud hebben is dat negen van de tien keer aan de Hongaarse grens.

We kwamen die dag dan ook niet verder dan st-Polten in Oostenrijk, daar was in ieder geval een goede parkeergelegenheid  en wasruimte.

Alleen het eten was weer een dingetje, uiteindelijk aten Jan en Joannet , Frans en Bea de maaltijden op die nog aan boord waren bij Jan.

Maarten en Geerlof kochten wat eten bij de kraam die er stond.

Woensdag 22 september; s-Ochtens vertrokken van st-Polten, bij de grens met Duitsland de Oostenrijkse tol kastjes weer ingeleverd.

Het is altijd weer een beetje verwarrend dat de een ander bedrag bij moet betalen als de ander soms slaat het ene kastje 1 of 2 registratie over en de ander niet.

Maar de schade was beperkt het hoogste bedrag wat erbij kwam was €15.

Daarna een flink stuk Duitsland in gereden, de bedoeling was bij Bad Camberg te gaan slapen helaas was de parking afgesloten en de andere kant was voor ons niet bereikbaar.

Toen zijn we nog een klein stukje door gereden tot een volgende parkeerplaats, stond helemaal vol, omdat het niet anders kon hebben we op de vluchtstrook gestaan van de parallelbaan.

Dit mede omdat Frans en Jan geen rijtijd meer hadden, maar goed we hebben het overleefd.

Donderdag 23 september; De laatste dag is aangebroken, Maarten en ik (geerlof) rijden naar Roosendaal en leveren daar de trailer in bij ATL nadat de hele combinatie

eerst gewassen is.

Daarna wordt er nog getankt in Bergschenhoek bij de firma Martien v/d Bogerd transport, om 14.30u zit de reis erop.

Er is dit jaar geen ontvangst ceremonie omdat er voor sommige weer andere bezigheden wachten.